Bitter but true!

Sånt här är så sjukt irriterande. Som om den enda möjliga anledningen till att jag vill raka mina ben är för att andra människor bryr sig om mina ben är stubbbiga? Jag tror att den här gjordes av en tjej som av någon anledning tror att tjejer rakar benen för att de inte har modet att säga att de inte vill på grund av samhällets  normer. En brud som tydligen har såna fördomar mot sitt eget kön att hon tror att tjejer inte kan raka benen för sin egen skull.

Jag hoppas att mina fördomar om skaparen till den här bilden är falska för annars vore det hemskt sorgligt! För det finns inget mer enerverande än en tjej som utgör sig för att vara feminist som själv utgör en del av befolkningen som har mest fördomar mot kvinnor.


Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. jo men det är kanske så ja!

2011-09-24 @ 21:02:30
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0