Fördomar är för töntar!

Idag har varit en sådan däg då jag fixat saker, tagit tag i mina oupplarade businesses. Känns bra. På pendeln i morse råkade jag höra tjuvlyssnade jag på ett samtal mellan ett äldre par och en man i trettioårsåldern. Han hade pratat i telefon och när han hade avslutat samtalet frågade de äldre paret lite om vilket språk han talade, vilka språk han kunde och var han kom ifrån. Jag satt och lyssnade lte och det visade sig att mannen kom från Kongo.

Det jag älskar med det jag hörde var det fatktum att det samtalet ens ägde rum sa emot en fördom och det finns inget jag älskar mer än motbevisade fördomar. Svenskar är inte ett kallt folk som vägrar möta folks ansikten på pendeln. Det finns gulliga små par som sitter och frågar ut multilingvist kongoianer i lokaltrafiken. Gjorde min morgon kan jag bara säga!


Såg denna på väg hem. Fett skön! :D

Kommentarer
Postat av: Yolii- in London

Hey hun thanks for your comment.. Aw that makes me so happy.. Your blog is great too.. Have a lovely evening xx

2011-10-18 @ 23:20:48
URL: http://yolandaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0