We each gotta go our separate ways

Idag vinkade jag av Julia som åker till Linköping för att plugga. Hon hade packat en stor väska som på vägen ner till stationen gick sönder. Eftersom vi är såna tidspessimister i vår min familj hann Julia springa hem och hämta en likadan väska hemifrån. Vi packade om på tåget in mot stan och vi hon hann med sitt tåg. På väg hem insåg jag att jag var på väg hem med en trasig och tom stor väska och att Julia var på väg mot sitt nya lärosäte med en hel väska innehållande hela sitt liv.

Lite svårt att inte övertolka den symboliken. :p Inte är det lätt att var tvilling. Tror att det jobbigaste kommer vara att sluta säga "vår", "oss" och "vi" om allt. Folk kommer tro att jag är schizo!

Dreamgirls - Hard to say goodbye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0