My dream is to be free

Jag har blivit lat. Blivit och blivit men förut så gick jag ut på mina älskade promenader varje dag. Oftast två. Nu sätter jag mig och läser, ritar eller tittar på vackra tumblr-bilder. Visst var det så att lättja var en dygd? Igår fick jag btw reda på en sak om min farmor. Det visade sig att hon undevisade i etnologi  och skrev kurslitteretur.

Jag trodde att hon var hemmafru fram tills igår klockan halv tio. Egentligen förvånar det mig inte. Min farmors energifrekvens var alldeles för intensiv för att kunna vara hammafru. Samt så förklarar det varför alla av hennes barn hade en folkdräkt. Sjukt fin låt förresten!

Common - A Dream

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0