Dagens hjältar

I natt kom jag hem klockan halv tre. Stört trött och stört kall och ville bara in. Min lilla tjockis(katt) kom och snodde sig kring benen, den stackaren ville ju också in! Jag vred om det första av två varv i vår dörr och började fantisera om att ligga i min varma sköna säng. När det andra varvet ska bli vridet vill det inte. Jag står i tio minuter och försöker förgäves vrida om skitnyckeln.

Jag går tillbaka till filmkvällen muttrandes i kylan och värmer mig samt stjäl lite mat. Efter det tänker jag ännu en gång ge mig på min dörr men nu med förstärkning, Fredrik och Johan. Efter gemensamma kraftansträngningar lyckas Johan öppna dörren och jag kommer in till mitt lovade land, PRAISE THE LORD!

Men nog gnällt nu ska jag ut och träffa Heidi i vinter kylan. 16 minus på landet där jag bor!


En av mina hjältar Fredrik :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0