Dedikerat till...

... min käre vän Fredrik som tyckte att jag inte hade skrivit tillräckligt mycket om honom i min blogg. Han tyckte att han skulle få en egen kategori. Så mycket är jag inte villig att ge honom men en fin liten dikt kan jag nog klämma fram!

Vi har alla en del av oss vi vill hålla borta från allmänhetens flottiga fingrar
I ditt fall är det ditt hår du oss alla från att röra hindrar
Och fint kan jag inte säga emot att det är
Men att skita ner det känns mer som du, min vän och proletär
Att säga att din stad är döden är inget du har emot
Det är fel men jag betvivlar att det på din åsikt går att råda bot
Kanske var det något som sas eftersom det är mot etablissemanget
Och visst borde inte staten och kapitalets väg endast vara kantat med sammet
Så var rösten och svaret på frågan som tyst viskande genom väggar ljöd
Var rösten som skrikande svarar, låt ej Skavlan gå mot sin död

Varje gång jag träffar Fredrik säger han att jag borde skriva mer om honom. Förhoppningsvis räcker det här! ;)


Kommentarer
Postat av: Fredrik Bergström

Det här var ju faktiskt ganska fint :)

2010-08-15 @ 11:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0