My inner african woman

Jag har under mina senare levnadsår försökt klura ut vad jag är för något. Afrikan? Amerikan? Svensk? Smålänning? Nigerian?

Egentligen är det väl löjligt för svensk är jag ju men ibland poppar my inner American woman fram och motsäger sig detta. Det är då jag får enorma cravings efter något som dryper av fett, socker och choklad. Jag är även snäl som en smålänning (Tack mamma!) och blyg och lite inåt som en svensk. Men fram tills idag har den enda indikation på att jag varit afrikan varit min hudfärg. No more though, my inner AFRICAN woman kom fram och åt lite friterad banan och gillade det!

Till alla mina vänner som sagt eller tyckt att det är lite löjligt säger jag bara detta: Att klura ut vem man är är både töntigt och onödigt men samtidigt något jag och alla måste göra. Och ni vet att ni älskar att följa min identitetskris! ;)



Kommentarer
Postat av: Sidney The Singer

TACK! Neejdå, igår va det skönt här i gbg plus att vi åker alltid bil så det e lugnt hihi.



Neej uuhh friterade banande blää haha.. min momi älskar det där. Annars, om det du skrev. Kan förstå att du känner så, många gör det. Även jag! Trots att min hud visar att jag är helafrikan så skulle jag nog känna mig som en främling i afrika för att jag aldrig varit där och knappt pratar språket. Å här känner jag mig inte riktigt helsvensk heller.

2010-04-10 @ 18:04:28
URL: http://sidneey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0