Otti gästbloggar

Min lillasyster hade välgrundad åsikt om mig blogg nämligen att hon tyckte att det var för lite Bellman-historier i den, så nu fick hon äntligen skriva en:


Det var en tysk,en norrman och Bellman som skulle bo på hotell. alla rumen var upptagna, men hotellägaren sa att det fick övernatta på vinden om de ville.Han varnade dom att man inte fick vara rädd av säg om man skulle bo där,efter som det spökade.

Tysken sa att han inte var rädd för spöken och gärna vilde prova. men när han kom upp på vinden hörde han en hemsk röst som sa:

- nu  tar jag dig,nu rular jag dig,nu äter jag upp dig

tysken SÅ rädd att han hoppade utt gemon fönstret

sen jick norrmanen upp.han hörde samma skrämande röst:

- nu  tar jag dig,nu rular jag dig,nu äter jag upp dig
norrmanen blev SÅ att han sprang rakt genom vegen.till sist var det Belmans tur att gå ditt.

- nu  tar jag dig,nu rular jag dig,nu äter jag upp dig

Belman hörde att rösten kom från en liten skrub på vinden.han öppnade dören och fick se en liten pojke som satt och åt snor kråkor.

Denna vackra Bellman-historia ville min syster skriva på min blogg. Hon är så duktig! Btw bästa skämtet nånsin?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Förstår mig inte på din familj humor....

2009-12-28 @ 20:56:33
URL: http://svenskaensamheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0